Handelsbetingelser for QPET
www.qpet.dk ejes og drives af
Q Pet ApS
CVR: 40647821
Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på qpet.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
BESTILING OG BETALING
På qpet.dk kan du handle 24 timer i døgnet. Der kan dog ske vedligeholdelse, hvor vi lukker butikken i en kort periode. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i “indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Alle priser på qpet.dk bruger følgende valutaer til prissætning: Denmark – Kroner (DKK) og er inklusiv moms og eventuelle andre afgifter.
Eventuelle ekstra udgifter til f.eks. fragt eller betalingskortgebyrer vil først blive regnet ud, inden du er klar til betaling.
Når du er klar til at bestille, klikker du på “Kurv”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform.
Du kan ændre indholdet i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen “Gå til betaling”. Herefter går din ordre videre til betaling.
Qpet.dk benytter en sikker betalingsserver, der krypterer alle oplysninger med SSL protokol hvilket betyder at dine dataoplysninger er sikret og ikke kan læses af andre udefrakommende.
Qpet.dk’s egen hjemmeside bruger ligeledes kryptering med SSL protokol.
Beløbet for varerne trækkes på din konto, når varerne afsendes. Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på hjemmesiden og forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.
For at handle på qpet.dk skal du være fyldt 18 år, du kan dog købe produkter på hjemmesiden hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du skal derudover være i besiddelse af et gyldigt betalingskort.
Vi modtager følgende betalingskort: Visa, Mastercard, Mobilepay Online, ViaBill.
Ved køb med Viabill vil du først modtage dine varer, og herefter falder den rente-og gebyrfrie månedsydelse hver den 20. i måneden. Aftalen om betaling hos ViaBill bortfalder, når et køb fortrydes jf. forbrugeraftalelovens §26.
Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse
Når du har bestilt en vare på qpet.dk, modtager du en kvittering for vores modtagelse af din bestilling. Der er imidlertid først indgået en bindende købsaftale, når du har modtaget en ordrebekræftelse fra os. Husk at være opmærksom at ordrebekræftelsen kan havne i spam boksen. Såfremt du har oplyst forkert mailadresse, er betingelserne stadigvæk gældende.
Levering
Ved modtagelse af din ordre vil vi hurtigst muligt pakke og afsende med en af vores samarbejdspartnere. Vi bruger forskellige leveringsselskaber, herunder GLS – Privat, GLS – Pakkeshop, PostNord – Privat, PostNord – Valgfrit udleveringssted, DAO – Direkte, DAO – Pakkeshop, Bring – Privat (Aftenlevering), Bring – Valgfrit udleveringssted.
Du vil kunne vælge i mellem at få pakken sendt “uden omdeling” eller “med omdeling”.
Du vil altid modtage et track and trace nr. så du kan følge din pakke, fra vores lager og hjem til dig.
Fragten beregnes ud fra vægt.
14 dages fortrydelsesret
Når du handler på qpet.dk har du normalt 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den.
Nogle varer er ikke omfattet af fortrydelsesretten, og dette vil fremgå i bestillingsforløbet.
Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.
Fortrydelsesretten skal meddeles til os senest 14 dage efter leveringen og være os i hænde senest 14 dage efter vi er informeret om dit brug af fortrydelsesretten. For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal du ved en utvetydig erklæring give os meddelelse herom senest 14 dage efter modtagelsen af varen. Du kan returnere varen og fortryde købet ved at sende en mail til info@qpet.dk. I meddelelsen skal der gøres tydeligt opmærksom på dit ønske om brugen af fortrydelsesret.
Du må efter modtagelsen alene håndtere varen på en måde, så du kan fastslå varens art, egenskaber og dens funktion.
Hvis folie/ plombering brydes, bortfalder fortrydelsesret.
Du hæfter for den forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion. Dette betyder at du må prøve varen på samme måde som hvis du handlede i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt og af forringet værdi. Dette betyder, at du ved fortrydelse af købet får en mindre del eller intet af købsbeløbet retur. Det er op til qpet.dk at vurdere varens stand.
Returnering
Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:
Q Pet ApS
Kobbervej 6
6000 Kolding
CVR nr.: 40647821
Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.
Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.
Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt efter, du har givet besked om fortrydelse, og du skal sende dem retur senest 14 dage efter, du har fortrudt.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling.
Dokumentation for dit køb samt returformular:
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover ville det lette ekspeditionen, hvis du vedlægger en udfyldt returformular som du finder i den leveret pakke.
Tilbagebetaling
Når vi modtager varen, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.
BEMÆRK:
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet,
- du reelt har taget varen i brug,
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den,
- du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og funktion.
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
REKLAMATIONSRET
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Du skal kontakte os indenfor ”rimelig tid”
Reklamation vedr. fejl og mangler skal meddeles til qpet.dk indenfor rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses max. to måneder som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail info@qpet.dk.
Reklamationen frafalder ved forkert eller ualmindelig betjening af produktet.
Afhængig af den konkrete situation vil du modtage de videre instrukser.
Varen skal sendes til:
Q Pet ApS
Kobbervej 6
6000 Kolding
CVR nr.: 40647821
Reklamationer modtages ikke hvis disse er sendt på efterkrav.
Når du returnerer varen, bedes du samtidig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.
Ved berettiget reklamation refunderer vi rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse, ligesom vi kan opkræve dig et gebyr, som beregnes op til 200 kr. for undersøgelse af varen.
Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Kunde- & Privatlivspolitik
For at handle på qpet.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
. Navn
. Adresse
. Telefon / mobilnummer
. E-mail adresse
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Ovenstående data bliver gemt med oplysninger om, hvilke varer du har købt, i 5 år fra udgangen af det regnskabsår, oplysningerne vedrører, jf. bogføringslovens § 10, hvorefter oplysningerne slettes.
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Oplysninger videregives eller sælges ikke til tredjepart, medmindre dette sker i forbindelse med en omstrukturering eller et helt eller delvist salg af virksomheden. Eventuel videregivelse i sådan situation vil ske i overensstemmelse med den til enhver tid gældende persondatalovgivning.
Har du oprettet et login til at kunne foretage selvbetjening hos os, vil dine personlige oplysninger samt ordreinformationer dog ikke blive slettet, med mindre du beder os herom.
Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Direktøren og de ansatte for qpet.dk har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.
Den dataansvarlige i qpet.dk er: XXX
Vi opbevarer og transmitterer kundeoplysninger krypteret.
Som kunde har du mulighed for indsigt i vores registrering af data om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold til reglerne om dette i lov om behandling af personoplysninger og henvendelse i forbindelse hermed rettes til info@qpet.dk